Firma Hager dzięki bogatej ofercie asortymentowej i serwisowej oraz doświadczonym pracownikom oferuje swoim klientom najlepsze rozwiązania w każdym zakresie, czy to dystrybucji energii, osprzętu elektroinstalacyjnego, automatyki budynków lub bezpieczeństwa obiektów, zarówno w segmencie komercyjnym, jak i mieszkaniowym. Klienci wiedzą, że znajdują się w dobrych rękach.
Nadzór i zarządzanie procesami Utrzymania Ruchu (UR) jest wpisane w strategię Hager Production System (HPS). By spełnić te wymagania, konieczne było wdrożenie narzędzi informatycznych wspierających działania działu UR. Ze względu na obszerność tematów oraz wymóg zapewnienia wielopoziomego systemu wymiany informacji dla wielu użytkowników, zdecydowano się na wdrożenie kompleksowego systemu CMMS – SURFBD. Instalacja pierwszych stacji miała miejsce w maju 2005 r. Zatem to już prawie 7 lat pracy systemu w środowisku produkcyjnym, co pozwala na obiektywną odpowiedź – czy warto? W tym czasie wielokrotnie zmieniało się… właściwie wszystko – lokalizacje maszyn, układy linii produkcyjnych, zakończenie produkcji danego wyrobu czy też uruchamianie nowych linii i wyrobów (co zdarza się dużo częściej).
Pojawiają się nowe technologie, instalacje i procedury postępowania. Tak samo zmieniał się system SURFBD. Stale modyfikowane funkcje, tak aby jak najlepiej odpowiadały nowym wymaganiom lub dodawanie nowych – polecanych przez dostawcę systemu firmę FBD lub z inicjatywy klienta. W zasadzie błędem jest zamykanie systemów CMMS w obszarze działu UR. Bowiem jest to wspólna platforma wymiany informacji między wszystkimi użytkownikami maszyn. Z racji specyfiki zadań, zakres uczestnictwa w systemie jest różny, lecz nie zmienia to faktu, iż bez systemu SURFBD nie tylko dział UR byłby „ślepy”, lecz również pracownicy produkcji, jakości, technolodzy nie byliby wstanie realizować zadań na obecnym, wysokim poziomie. Jako przykład niech posłuży Moduł Kontakty.
W listopadzie 2008 r. został zainstalowany nowy moduł umożliwiający wymianę informacji między użytkownikami systemu (generalnie działa to jak poczta mailowa wewnątrz systemu SUR). Do stycznia 2012 r. zostało zarejestrowanych 9493 komunikaty (oprócz istniejącej komunikacji telefonicznej i mailowej). Można zadać pytanie, czy gdyby nie istniało to narzędzie, ta wymiana informacji byłaby tak obszerna? Raczej nie, zapewne duża część z tych komunikatów nigdy nie zostałaby sformalizowana i przekazana innym osobom. I kolejne retoryczne pytanie – czy brak wymiany informacji wewnątrz firmy wpływa na wynik biznesowy przedsiębiorstwa? Innym parametrem, którym można opisać zasadność/skuteczność wdrożenia systemu zarządzania działem UR są Projekty. Generalnie celem działu UR jest likwidowanie źródeł powstania problemów, a nie samo usuwanie ich skutków. Tak więc rejestracja awarii służy ujawnieniu i zdefiniowaniu przyczyn ich powstawania. Następnym krokiem jest Projekt (czyli zaplanowana akcja działu UR). Pierwsze 6 miesięcy pracy systemu SURFBD w 2005 r. przyczyniło się do finansowego uzasadnienia 30 projektów. Następny rok – 2006, to 60 modyfikacji trwale usuwających źródła powtarzających się awarii. Każdy następny rok to kolejne kilkadziesiąt Projektów – od drobnych zmian lokalizacji czujnika po wymianę sterownika i napisanie nowego programu. Niektóre linie, ze względu na specyfikę procesu technologicznego, wymagają częstych zmian ustawień. Łącząc możliwości analityczno-raportowe systemu SURFBD z narzędziami SMED, średni czas przezbrojeń został skrócony z 28 do 10 minut. Wyniki te są zasługą przede wszystkim wysokich kompetencji załogi oraz opracowania i przestrzegania procedur/ instrukcji. Narzędzia informatyczne, w tym również system SURFBD, są niezbędne, aby w prawidłowy sposób zbierać, zarządzać i analizować dane, co jest podstawą do podejmowania właściwych decyzji na każdym stopniu zarządzania.